tillbaka
Bild: Pressbyrån Bild: Lennart Schultz och Martin Bergman i en av Pressbyråns butiker
Mustaschkampens mustaschikon

Lusseballen är nominerad i Guldägget

Vi är otroligt stolta och glada över den fina uppmärksamhet som Lusseballen får.

Nu är kampanjen nominerad i den prestigefyllda tävlingen Guldägget. Guldägget är Sveriges största tävling inom kreativ kommunikation. Tävlingen arrangeras av branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM) och belönar kreativa och nytänkande bidrag. Lusseballen är nominerad i kateogorin Effekt och vinnarnas koras i påsk.

Undersökning visar att 69 procent blev mer positiva till att ta ett PSA-prov eller påminna en närstående. Under kampanjperioden testade sig 20 procent av männen och alla goda Lusseballar tog slut redan innan kampanjens slut.

Nomineringen är ett bevis att kraftfull kommunikation fungerar, och vi är otroligt glada över den synlighet som kampanjen får. Vi vill öka medvetenheten om prostatacancer och uppmuntra män till att gå och ta ett PSA-prov.

Dela artikeln
Foto:
Bild: Pressbyrån

Stöd kampen mot prostatacancer

Scanna koden i Swishappen för att stödja kampen mot prostatacancer med 100 kr.
Varje krona räknas!

Stöd kampen mot prostatacancer. Varenda krona räknas! Swisha valfritt belopp.

Swisha ditt stöd
QR-kod för Swishbetalningar.

Eller Swisha valfritt belopp till

900 10 17
Logotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontrollLogga: SwishLogotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontroll