tillbaka
Olika produkter från Coops egna varumärken som bidrar i kampen mot prostatacancerOlika produkter från Coops egna varumärken som bidrar i kampen mot prostatacancer
Mustaschkampens mustaschikon

Coop siktar på två miljoner kronor

För femte året i rad är Coop stolt huvudpartner till Mustaschkampen. Medvetenheten om prostatacancer får stor spridning via alla butiker, annonser och tv-reklam.

Från varje köpt vara från varumärkena Coop, Änglamark och Xtra går en del av försäljningen direkt till insamlingen. Coop kommer även sälja Mustaschkampens produkter i form av pins, armband och reflexer.

– Det här lanserade vi förra året med gott resultat. Det blir så tydligt och enkelt för våra kunder och medlemmar att förstå vad de ska handla för att bidra. Att samla in pengar är en del i det här, det andra är att väcka engagemang för en viktig fråga och där har vi lyckats väl, säger Johan Öhlin, marknadschef Coop Sverige.

Ett av årets teman för Mustaschkampen är att lyfta närstående och deras viktiga roll.

– Vi har i alla år talat om att prostatacancer drabbar många, inte bara dem som blir sjuka, och att alla i dag känner någon som har drabbats. Det här temat sätter fingret på det. Extra aktuellt blir årets tema vid fars dag som äger rum under kampanjen och då lär det synas lite extra överallt, både i butik och via våra annonser, fortsätter han.

Handla här

Här hittar du din närmaste Coop-butik

Dela artikeln
Foto:
Coop

Stöd kampen mot prostatacancer

Scanna koden i Swishappen för att stödja kampen mot prostatacancer med 100 kr.
Varje krona räknas!

Stöd kampen mot prostatacancer. Varenda krona räknas! Swisha valfritt belopp.

Swisha ditt stöd
QR-kod för Swishbetalningar.

Eller Swisha valfritt belopp till

900 10 17
Logotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontrollLogga: SwishLogotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontroll