Dafgårds på väg mot rekord
För vår huvudpartner Dafgårds har Mustaschkampen blivit en naturlig och viktig kampanj att vara med och stödja för hela personalen. Kampanjen rullar på mycket bra och företaget är på väg mot ett nytt insamlingsrekord.
I år säljer Dafgårds inte bara sitt goda bröd och bakverk i Mustaschkampens namn, utan också köttbullar i dagligvarubutikernas frysdiskar. Detta tillsammans med att företaget har lyft kampanjen rejält även internt på Dafgårds har skapat en ökad medvetenhet om kampanjens viktiga frågor både externt och internt vilket har bidragit till ett ökat engagemang.
– Det är verkligen så många som känner någon som är drabbad eller själva är drabbade av denna förbannade sjukdom och kan vi som företag och medarbetare på Dafgårds bara hjälpa till lite för att lyfta frågan och få fler att gå och testa sig i tid så har vi kommit långt. Det är underbart att se att Mustaschkampen i november blivit en sådan naturlig del på Dafgårds och något som vi verkligen känner är viktigt och kul att göra tillsammans, säger Jesper Bankemyhr, försäljningchef Bröd och en av de drivande eldsjälarna för Dafgårds.