tillbaka
Man med blått hår och mörka arbetskläder med Scanias logga på bröstet.Man med mustasch och mörka och gula arbetskläder med Scanias logga på bröstet.
Mustaschkampens mustaschikon

Scania vill förbättra mäns hälsa

Från och med i år har Scania valt att gå in som ny huvudpartner till Mustaschkampen. Scania satsar på långsiktighet och hållbarhet i alla led vilket givetvis inkluderar den stora personalstyrkan.

På Scania har man en stark och stödjande kultur, där varje individ ses, respekteras och har möjlighet att bidra. Man litar på varandra för att agera och fatta beslut, och tror på en mer flexibel framtida arbetsplats som baseras på individuella behov. Här sker utvecklingen naturligt, varje individ och team får det stöd de behöver för att växa.

I år har Mustaschkampen valt att fokusera lite extra på att lyfta vikten av att många män kan förbättra sin hälsa genom att äta bra, röra på sig, våga prata om sitt mående samt testa sig för prostatacancer. Detta är något som Scania både uppskattar och uppmuntrar.

–  Vår mest värdefulla tillgång är våra medarbetare. Att skapa goda förutsättningar för att våra anställda ska ha en bra hälsa är en mycket viktig fråga för oss. Vi vill att de ska vara friska och välmående som anställda, men även bibehålla hälsan när de har slutat hos oss. Vi tycker att Mustaschkampens arbete för att uppmärksamma och vilja förbättra mäns hälsa är inspirerande, säger Malin Sollert, ansvarig för People Services Sweden.

Dela artikeln
Foto:
Scania

Stöd kampen mot prostatacancer

Scanna koden i Swishappen för att stödja kampen mot prostatacancer med 100 kr.
Varje krona räknas!

Stöd kampen mot prostatacancer. Varenda krona räknas! Swisha valfritt belopp.

Swisha ditt stöd
QR-kod för Swishbetalningar.

Eller Swisha valfritt belopp till

900 10 17
Logotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontrollLogga: SwishLogotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontroll