tillbaka
En man och en kvinna står inne i en bygghandel, kvinnan håller upp en tumstock med mustasch. Man står utanför en bygghandel och håller upp en tumstock med mustasch.
Mustaschkampens mustaschikon

Beijer siktar högt med blåa kampanjprodukter

För sjätte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen. Precis som tidigare år kommer Beijer att via alla sina 108 byggvaruhus och e-handel sälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling. Kunder kommer även kunna skänka bidrag till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel.

– Som den största bygghandelskedjan i Sverige är det självklart för oss att vara en stark partner till Mustaschkampen. Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss. Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen, säger Geir Thomas Fossum, vd Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial har tillsammans med sina kunder ökat sitt bidrag och engagemang till Mustaschkampen för varje år. Förhoppningen är att hantverkare runt om i Sverige passar på att köpa på sig blåa förbrukningsartiklar under kampanjperioden för att visa sitt stöd för Mustaschkampen.

Beijers kampanj pågår från 1 november–31 december.

Här kan du köpa Beijers blåa kampanjprodukter.

Dela artikeln
Foto:
Liza Simonsson

Stöd kampen mot prostatacancer

Scanna koden i Swishappen för att stödja kampen mot prostatacancer med 100 kr.
Varje krona räknas!

Stöd kampen mot prostatacancer. Varenda krona räknas! Swisha valfritt belopp.

Swisha ditt stöd
QR-kod för Swishbetalningar.

Eller Swisha valfritt belopp till

900 10 17
Logotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontrollLogga: SwishLogotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontroll