
Varje liter mjölk räknas för Skånemejerier
För tredje året i rad stödjer Skånemejerier kampen mot prostatacancer genom sin medverkan i Mustaschkampen. Under november skänker Skånemejerier 1 krona för varje såld liter mjölk* till Prostatacancerförbundet.
Syftet med kampanjen är att bidra till forskning, utveckling och bättre vård, samt ökad medvetenhet om prostatacancer. Utöver att skänka pengar vill man öka medvetenheten om prostatacancer genom att låta den ikoniska mjölkmustaschen pryda allt från mjölkkartonger till butiksskyltning.
– Att bidra till kampen mot prostatacancer är en självklarhet för oss. Genom att använda våra produkter och vår synlighet i butik vill vi inte bara samla in pengar, utan också väcka samtal och sprida kunskap om en sjukdom som drabbar så många, säger Anette Gregow, kommunikations- och hållbarhetsdirektör på Skånemejerier.
Utöver mjölkpaketen, kommer även livsmedelsbutiker i Skåne att prydas med mjölkmustascher och skyltar som uppmärksammar mustaschkampen. Skånemejerier beräknar att de kommer nå ut med budskapet till närmare 60 procent av Skånes befolkning.
– Mustaschen har blivit en stark symbol för kampen mot prostatacancer och vi är stolta över att för tredje året i rad vara en del av kampen. Det är ett långsiktigt engagemang där vi tillsammans med våra konsumenter och partners kan göra verklig skillnad för mäns hälsa, säger Anette Gregow.
* med en gräns på 50 000 kronor per vecka och totalt 200 000 kronor under hela november 2025.





























































